FritsEllen
Geniet vandaag gisteren is voorbij en morgen is je nooit beloofd!

Onze reizen in Frankrijk

Frankrijk in Corona-tijd.                                                                                           Augustus/September 2020

Na allerlei gezondheids problemen kunnen we dan toch nog vertrekken naar de gele gebieden die Frankrijk ons te bieden heeft. We blijven in onze eigen bubbel en hebben er alle vertrouwen in dat het gaat lukken allemaal.

Normandië, Bretagne, het Loire-dal en de Champagne met de camper.     Augustus 2018.

Wat is dit toch een prachtig stukje Frankrijk. Nu ben ik een mens die van de zee houdt dus daardoor zal het wel komen dat ik dit zo mooi vind.

Saint Cry-sur-Mer. Augustus 2018

Op zaterdagochtend om 2 uur waren wij er helemaal klaar voor.

De auto uit de garage, de caravan erachter en daar wordt de reis naar het “zonnige” zuiden gestart. We gaan via Luxemburg, Metz, Nancy, Besancon, Bourg-en-Bres, Lyon en dan is het welletjes geweest. Als we Lyon voorbij zijn dan gaan we een camping zoeken. Ik denk dat ik een mooie heb gevonden.

Owee, we gaan via steile weggetjes omhoog en ook nog smalle bochtjes.

Frankrijk, de Languedoc Rousillon Sept. 2016

Zaterdag 3 september is het dan zo ver. We rijden naar Eguisheim in de Elzas en zullen

460 km rijden.

We overnachten op Camping des Trois Châteaux. De camping ligt op loopafstand van het prachtige Eguisheim (300 meter)

We genieten hier van de  heerlijke wijn, de Flammkuchen, de mooie huizen met zijn prachtige bloemen en natuurlijk van onze fietstochtjes hier.

Frankrijk/Spanje Pyreneeën, Juni 2015

Een prachtige trip door de Spaanse en Franse Pyreneeën. Onze eerste stop vanaf ons vertrek zal Limoges worden waar we overnachten op de  mooie kastelencamping Du Chateau-de-Leychoisier .

Gard en de Camarque, juni 2014.

Om 8 uur vertrekken we en via Luxemburg, Metz, Nancy, Epinal, Vesoul, Besancon naar Lon-le Saunier.

Daar gaan we op zoek naar een camping.  Die vinden we al snel in Champagnat aan een meer, Le Domaine de Louvarel.  Het ziet er allemaal mooi uit alleen de wifi is er schrikbarend duur €8,00 voor 1 dag.Dat doen we dus niet.  We zetten de caravan op ons toegewezen plekje en nestelen ons.

Ardeche, Juni 2012

In Nederland is het weer niet zo goed, zeg eigenlijk maar slecht en we hebben ons voorgenomen om zover door te rijden totdat we de zon zien. Zo komt het dat we stranden in de Ardeche waar we gezellig bij familie op de camping blijven staan.

de Elzas, mei 2012

Met de hele familie gaan we weer naar Saint Hyppolite in de Elzas.

We logeren in hotel Du Parc waar we al lange tijd niet meer geweest zijn.

Normandië, Juni 2010

Rond half 3 komen we aan op onze camping lesfalaises

We kiezen een mooi plekje uit boven op de klif en hebben prachtig uitzicht op zee.

De zon schijnt en we kunnen ons dan ook meteen ontdoen van truien en vesten want in Nederland was het weer niet zo best toen we het verlieten.

Georges du Verdon. September 2009

We waren al vroeg wakker dus vertrokken we ook lekker vroeg. Het zou onze eerste echte buitenlandse caravan trip naar Frankrijk worden.

Om 4.15 uur was alles klaar en konden we vertrekken. Het was rustig op de wegen en rond 6.30 uur reden we al door Luxemburg.

De Elzas.  Oktober 2004

We gaan met de hele familie naar de Elzas. Mijn ouders en schoonzus met de 3 kids. Na het overlijden van mijn broer zijn schoonzus en de 3 kinderen wel toe naar een trip naar hun geliefde Elzas waar ze samen als gezin zo'n mooie tijden hebben gehad in het verleden.

We huren een busje waar we allemaal in passen en Frits brengt ons veilig naar de plaats van bestemming, Saint-Hippolyte.

Parijs in vogelvlucht. Maart 2004

We hebben 4 dagen de tijd om door Parijs te struinen.